Sabtu, 1 Oktober 2016

Corak pemikiran

SAVERS ARE LOOSERS!

Macam mana kita berfikir dan berkata-kata menunjukkan kita berada di golongan mana menurut pakcik Kiyosaki -> Conspiracy of the Rich

1. Golongan Miskin

- saya tidak akan menjadi kaya
- saya tidak berminat dengan wang
- kerajaan seharusnya menjaga rakyat

2. Golongan kelas menengah

- saya mempunyai kerja tetap dan bergaji tinggi
- rumah saya adalah pelaburan terbesar saya
- saya melabur di dalam portfolio dana mutual funds yang dipelbagaikan

3. Golongan kaya

- saya mencari pekerja yang baik untuk bekerja dengan saya
- saya mencari dan mahu membeli 100 unit pangsapuri yang dapat memberi aliran tunai
- strategi keluar saya ialah melalui IPO

Sekarang tanya diri sendiri, apa yang sering keluar dari mulut saya?

Baca * Like * Komen * Share * Tag * Follow

Tiada ulasan:

Catat Ulasan